WARSZAWA: 14:53 | LONDYN 12:53 | NEW YORK 07:53 | TOKIO 21:53

DFDS inwestuje we flotę na Morzu Śródziemnym. Pierwszy statek U.N. Ro-Ro ze scrubberami

Dodano: 31 lip 2018, 9:37

Firma DFDS, która przejęła niedawno tureckiego giganta branży promowej – U.N. Ro-Ro – zaczęła nie tylko rozwijać siatkę połączeń w obszarze Morza Śródziemnego, ale prowadzi również inwestycje we flotę. DFDS podjęło właśnie decyzję o instalacji scrubberów na jednym ze statków.
Będą to pierwsze płuczki spalin, które zamontowane zostaną na statku pływającym pod marką U.N. Ro-Ro. Uwzględniając jednak całą flotę DFDS, będzie to już dziewiętnasty statek należący do firmy wyposażony w to rozwiązanie. Decyzja ta pokazuje, jak znacząca dla przewoźnika jest kwestia dbałości o środowisko.
Montaż odbędzie się na stosunkowo nowym, zbudowanym w 2010 r. statku Cemil Bayülgen. Pojawią się na nim nie tylko scrubbery. Jednostkę czekają znacznie poważniejsze zmiany.
„Instalacja odbędzie się pod koniec roku, a proces zostanie połączony z zabiegiem wydłużenia statku” – powiedział Peder Gellert z DFDS.
Nie wiadomo jeszcze, jaka przyszłość, gdy chodzi o kwestię montażu scrubberów, czeka pozostałe statki pływające w barwach U.N. Ro-Ro. Cemil Bayülgen to jedna czterech jednostek czwartej generacji. Operator posiada również jeden statek piątej generacji – zbudowany w 2013 r. prom UN Istanbul. Ma w swojej flocie również siedem nieco starszych jednostek, zbudowanych w latach 2001-2005.
Statki U.N. Ro-Ro na pięciu trasach przewiozły w ubiegłym roku 202 tysiące jednostek cargo, co daje operatorowi aż 34-procentowy udział w rynku, uwzględniając również rynek przewozów drogowych.

PromySkat