WARSZAWA: 18:20 | LONDYN 16:20 | NEW YORK 11:20 | TOKIO 01:20

Dyrektywa siarkowa -przewozy promowe na Bałtyku nieznacznie droższe

Dodano: 15 sty 2015, 10:03

Stena Line wprowadziła tzw. opłatę ekologiczną, której wysokość jest uzależniona od trasy rejsu.
Na trasie Gdynia-Karlskrona cena biletu dla osoby dorosłej wzrosła o 6 zł, dla dziecka o 3 zł, o 26 zł drożej zapłacimy za transport samochodu osobowego.
Na lilii Sassnitz -Trelleborg bilet dla osoby dorosłej jest droższy o 1,5 euro, dla dziecka o 1 euro, przewóz pojazdu osobowego zdrożał o 1 euro.
Na trasie Rostock-Trelleborg bilet dla osoby dorosłej zdrożał o 2 euro, dla dziecka o 1 euro, przewóz samochodu osobowego również jest droższy o 1 euro.
Na linii Ventspils- Nynashamn przejazd osoby dorosłej jest droższy o 1,2 euro, za dziecko trzeba zapłacić drożej o 0,6 euro, transport samochodu osobowego jest droższy o 5,5 euro.

W przypadku Unity Line tzw. dodatek paliwowy stanowi część ceny biletu. Od 1 stycznia 2015 roku pasażerowie zapłacą za przejazd w jedną stronę o około 20 koron szwedzkich, transport samochodu ciężarowego jest droższy o 22 korony za metr pojazdu.

Polska Żegluga Bałtycka wprowadziła dodatek paliwowy dla samochodów ciężarowych wynoszący na trasie Gdańsk-Nynashamn 49 koron szwedzkich za metr pojazdu, na trasie Świnoujście-Ystad 22 korony.
– Dodatkowa opłata dla pojazdów ciężarowych nie rekompensuje wzrostu cen paliwa o mniejszej zawartości siarki, tym bardziej, że w przypadku przewozów pasażerskich nie wprowadziliśmy żadnej dodatkowej opłaty. Obserwujemy rynek i jeśli zmusi nas do tego sytuacja, to być może będziemy zmuszeni do wprowadzenia dodatkowej opłaty również dla przewozów pasażerskich- mówi Jarosław Siergiej, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej