WARSZAWA: 02:45 | LONDYN 00:45 | NEW YORK 19:45 | TOKIO 09:45

Finnlines zamawia dwa nowoczesne promy. To będą prawdziwe „supergwiazdy”

Dodano: 09 sty 2020, 20:35

Trzeba przyznać, że Finnlines rozpoczyna nowy rok z przytupem – od zamówienia dwóch supernowoczesnych promów, które służyć będą zarówno do przewozu pasażerów, jak i ładunków.
Podpisana umowa dotyczy nowoczesnych promów klasy Superstar. Kontakt został zawarty właśnie z przedstawicielami China Merchants Jinling Shipyard (wcześniej AVIC Weihai) i, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, przewiduje budowę oraz dostawę dwóch jednostek typu ro-pax.
Jakie będą nowe jednostki, z których Finnlines będzie korzystać w niedalekiej przyszłości? Już na zaprezentowanych wizualizacjach statki prezentują się nietuzinkowo. Jak zapowiedział przewoźnik, w chwili dostawy staną się one flagowymi statkami wchodzącymi w skład jego floty – zarówno pod względem rozmiarów, jak i zastosowanych w czasie produkcji technologii.
Każda z jednostek będzie miała aż 230 metrów długości i dysponować będzie linią ładunkową o długości 5100 metrów. Każda z nich będzie mogła zabrać na pokład 1100 pasażerów. Promy będą spełniały wymogi najwyższej fińsko-szwedzkiej klasy lodowej. Wyposażone zostaną również w najnowocześniejsze dostępne na rynku technologie.
Armator zapowiedział, że promy te będą łączyć w sobie najlepsze rozwiązania typowe dla jednostek cargo oraz pasażerskich. Zostały zaprojektowane w taki sposób, by sprostać oczekiwaniom kilku różnych grup klientów – wewnątrz znajdować się będą różne rodzaje przestrzeni dedykowanych pasażerom; będzie też mnóstwo miejsca zewnątrz, co będzie sprzyjać podziwianiu malowniczych scenerii w czasie rejsów. Nie zabraknie też stref, w których będzie można robić zakupy.
Przy projektowaniu duży nacisk położono na kwestię załadunku i rozładunku towaru. Przedstawiciele Finnlines zapewnili, że dzięki zastosowanym rozwiązaniom proces ten będzie ograniczony do minimum.
„Chcemy dostarczać wysokiej jakości serwis naszym klientom, a wszystko z poszanowaniem kwestii środowiskowych” – powiedział Emanuele Grimaldi, dyrektor Finnlines. „Inwestycja ta celuje w uzyskanie dużej efektywności energetycznej oraz redukcję emisji, ale równocześnie ma dostarczyć najwyższy komfort pasażerom. Pragniemy być liderem w rozwoju wysokiej jakości jednostek ro-ro oraz ro-pax w regionie Morza Bałtyckiego”.
Dwa promy Superstar mają trafić do Finnlines w 2023 r. Według planów, będą one służyć do obsługi serwisu Kapellskär-Långnäs-Naantali.
Jest to już kolejny w ostatnim czasie kontakt na nowe jednostki, które zostaną zbudowane z myślą o będącej częścią grupy Grimaldi firmie Finnlines. W 2018 r. w zakładach Jinling podpisana została umowa na budowę trzech olbrzymich jednostek służących do transportu ładunków.

PromySKAT