WARSZAWA: 15:08 | LONDYN 13:08 | NEW YORK 08:08 | TOKIO 22:08

Gorsze półrocze w BCT

Dodano: 29 lip 2015, 19:59

Ponad 192,6 tys. TEU przeładowano w pierwszym półroczu br. w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT w Gdyni. Jest to znaczenie poniżej oczekiwań i zakładanych planów. Michał Kużajczyk, kierownik ds. Marketingu BCT, wskazuje, że „pomimo udanego I kwartału 2015 roku drugi kwartał pokazał dość znaczny spadek ilości kontenerów przeładowanych w BCT. Jest to głównie spowodowane wprowadzeniem w życie aliansu 2M – dwóch największych linii żeglugowych, z których jedna jest największym klientem BCT i w związku z tym zmianą kierunku dystrybucji kontenerów w trójmiejskich portach. Ta niekorzystna sytuacja może się pogłębić wraz z ogłoszonymi zawinięciami do Gdańska statków kolejnego aliansu G6, w którego skład wchodzą kolejni armatorzy, którzy to tej pory kierowali swoje kontenery do Gdyni.”
Wyjaśnijmy, że alians 2M to porozumienie dwóch potentatów kontenerowych o wspólnym przewozie kontenerów: Maersk Line (ML) i Mediterranean Shipping Company (MSC), natomiast alians G6 zawarli: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL).
M. Kużajczyk podkreśla, że Bałtycki Terminal Kontenerowy nie składa broni i szuka swych szans w szeroko zakrojonym projekcie inwestycyjnym. „Między innymi do terminalu dostarczono w czerwcu kolejne dwie, 19-rzędowe suwnice nabrzeżowe, które wraz z pozostałymi inwestycjami pozwolą zaoferować naszym klientom jeszcze lepszy poziom obsługi. W oczekiwaniu na realizację zapowiedzianych i niezbędnych inwestycji w infrastrukturę portową jako terminal przygotowujemy się technicznie na przyjmowanie coraz większych statków.”
Dodajmy, że największym dotychczas kontenerowcem, jaki zawinął w czerwcu br. do BCT, był MSC Charleston, mający 324 m długości i mogący przewozić 8089 TEU. Przybył on do Gdyni z Kłajpedy na Litwie, by przeładować tu ok. 2 tys. kontenerów.
tabela
BCT