WARSZAWA: 03:07 | LONDYN 01:07 | NEW YORK 20:07 | TOKIO 10:07

Łodzie Bayliner najczęściej sprowadzanymi do Polski

Dodano: 01 kw. 2020, 12:04

Od lat Polacy sprowadzają łodzie głównie z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Wielka Brytania jest liderem od 2016 roku – posiada największy udział w zleceniach transportowych łodzi do Polski.
W 2019 roku wyniósł on 17,8%, choć udział Wielkiej Brytanii zmniejszył się o 6,3 p. p. w porównaniu do 2018. Plasujące się na drugim miejscu Niemcy zanotowały wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem (1,8 p.p.). Co ciekawe, udział Francji w zleceniach transportowych wzrósł dwukrotnie: w 2018 wyniósł 6,3%, a w 2019 – 12,7%.

W 2019 najczęściej sprowadzaliśmy łodzie do województwa zachodniopomorskiego (15,9%). Na drugim miejscu znalazło się pomorskie (15,1%).
Poza tymi województwami 10% udział w zleceniach na transport łodzi do Polski miały także mazowieckie (12,7%) i warmińsko-mazurskie (12,3%).
4 najpopularniejsze województwa stanowią łącznie ponad połowę zleceń transportowych łodzi (56%).

Niemcy były głównym krajem, do którego Polacy przewozili łodzie w 2019. Niemal 23,1% zleceń na transport łodzi za granicę dotyczyło przewozu do Niemiec. Na drugim miejscu uplasowała się Hiszpania (16,3%).
Trzecie miejsce zajęła Chorwacja z wynikiem 9,6% udziału, a czwarte – Francja, która zanotowała 8,7% udziału w zleceniach na zagraniczny transport łodzi z Polski.

W 2019 roku za sprowadzenie łodzi do kraju płaciliśmy średnio 2725 zł.
Znacznie tańszy był krajowy transport łodzi, średnio kosztował 1000 zł. Najdroższy był wywóz łodzi z Polski za granicę – za zlecenia na tej trasie Polacy płacili średnio 3240 zł. Jak wiadomo na cenę transportu ma wpływ wiele czynników – nie tylko długość trasy, ale także m.in. wielkość łodzi, jej stan, a także pora roku (za sprowadzenie łodzi najwięcej płaciliśmy w okresie zimowym).

W 2019 roku najczęściej sprowadzaliśmy do Polski łodzie marki Bayliner (50%).
Drugie miejsce zajęła marka Fletcher (15%), a trzecie – ex aequo Sea Ray i Yamaha (po 10% udziału). Marka Bayliner pozostaje liderem od 2017 roku (od tamtego czasu stanowi min. 1/3 zleceń na sprowadzenie łodzi do Polski.

W 2019 roku Polacy najchętniej sprowadzali do kraju jachty i łodzie o długościod 5 do 8 metrów.
Zlecenia na transport takich łodzi do Polski stanowiły aż 54,3% wszystkich zleceń na sprowadzenie do kraju łodzi bądź jachtu. Udział łodzi tej długości spadł nieznacznie od zeszłego roku (o 1,6 p.p.), ale wciąż utrzymuje się na pierwszym miejscu.
Polacy najczęściej transportują do Polski łodzie o wadze do 3 ton. W 2019 roku stanowiły 79,6% zleceń na transport łodzi. Rośnie popularność łodzi o wadze do 1t (36% w 2019, 33% w 2018), a maleje – łodzi ważących powyżej 3t (20,4% w 2019, 21,1% w 2018).

Raport został oparty na danych z 3333 zleceń użytkowników serwisu Clicktrans.pl
dotyczących transportu łodzi w latach 2011-2019.

Źródło: https://clicktrans.pl/