WARSZAWA: 08:55 | LONDYN 06:55 | NEW YORK 01:55 | TOKIO 15:55

Nowe suwnice dla gdyńskiego BCT

Dodano: 30 cze 2015, 21:39

Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego dotarły 29 czerwca kolejne dwie suwnice nabrzeżowe, przystosowane do obsługi statków oceanicznych. Dołączą one do dwóch podobnych urządzeń, które do Gdyni przypłynęły w grudniu ubiegłego roku.
Wyprodukowane w chińskich zakładach Shanghai Zhenhua Heavy Industries suwnice zostały dostarczone do Gdyni na pokładzie statku „Zhen Hua 27”. Podobnie jak dostarczone w grudniu „Gdynka” i „Gdynek”, dysponują one ponad 50 m zasięgiem ramienia i mają ponad 60 metrów wysokości.
W praktyce pozwala to na obsługę statków o 19 rzędach kontenerów, co przekłada się na pojemność, wynoszącą ok. 13 000 TEU.
„Na Bałtyku pojawiają się coraz większe jednostki. W tym miesiącu zawinął do nas największy kontenerowiec w historii Gdyni i wszystko wskazuje na to, że będzie tu częstszym gościem- mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT – „wymaga to od nas zwiększenia zarówno potencjału przeładunkowego i wydajności, tak aby jak najszybciej obsłużyć coraz większe ilości kontenerów”

Zakup nowych suwnic jest częścią prowadzonego od 2012r. programu inwestycyjnego, który pozwoli zwiększyć o ponad połowę jego potencjał przeładunkowy. W ramach inwestycji zakupiono cztery nowe suwnice nabrzeżowe (dwie poprzednie dostarczono w grudniu ub. r.), suwnice kolejowe, placowe i sprzęt przeładunkowy. Wdrożono również nowe systemy informatyczne zarządzające przeładunkami i wymieniono nawierzchnię placów składowych.
– Te wszystkie inwestycje pozwalają nam szybciej obsługiwać kontenerowce. Dzięki temu łatwiej będzie nam pozyskiwać nowych klientów. Jesteśmy także przygotowani na dalsze zmiany na rynku, w tym obsługę coraz większych jednostek. W ciągu 2-3 lat zakończone będą inwestycje nasze, jak i całego portu, by móc przyjąć takie jednostki – mówi Michał Kużajczyk, kierownik ds. Marketingu BCT.
Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) z siedzibą w Porcie Gdynia, uruchomił przeładunki kontenerów w 1979 roku. Jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim, co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Sprywatyzowany został w 2003 roku. Rekord w przeładunkach odnotowano w 2007 roku, kiedy obroty BCT wyniosły 493 860 TEU. Roczne możliwości przeładunkowe sięgają 750 000 TEU, a potencjalna wydajność wynosi 1,2 mln TEU. Firma zatrudnia obecnie 282 pracowników i kontroluje 30% polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Spółka jest w dobrej kondycji finansowej, jest też znaczącym i cenionym pracodawcą w Gdyni i Trójmieście. BCT ustanawia korporacyjny, portowy „benchmark” w zarządzaniu terminalem oraz w standardzie świadczonych usług. BCT obsługuje zdecydowaną większość ładunków skonteneryzowanych w relacjach morskich w Polsce.
BCT_Nowe suwnice