WARSZAWA: 01:17 | LONDYN 23:17 | NEW YORK 18:17 | TOKIO 08:17

Ośmiornica z CRIST zakończyła budowę autostrady wokół wyspy Reunion

Dodano: 13 Kwi 2019, 22:08

Jednostka wielkości 4 pełnowymiarowych kortów tenisowych, blisko 400 dni pracy oraz zużyte 6800 ton prefabrykowanej stali. Efekt? Specjalistyczna barka samopodnośna, która zbudowała fundamenty autostrady wokół wyspy Reunion, koło Madagaskaru. Projekt, który realizowała właśnie dobiega końca.
Zourite, czyli z francuskiego ośmiornica, to nazwa jednostki o numerze budowy 105, która zbudowana została przez CRIST S.A. na zlecenie Bouygues Travaux Publics S.A. Jest to kolejny projekt CRIST S.A. realizowany „pod klucz”, a więc w pełni wyposażony w systemy umożliwiające jednostce wykonywanie pracy. Zgodnie ze swoim przeznaczeniem barka została wykorzystana do budowy najdłuższego i – jak podkreślają krytycy projektu – najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego.
Jednostka działała wokół malowniczej wyspy La Réunion, stanowiącej zamorski departament Francji, położonej na Oceanie Indyjskim charakteryzującej się niebezpieczną, ulegającą erozji linią brzegową. Wiadukt o długość 5,4 km w większości znajduję się w morzu. Właśnie tam jednostka NB105 realizowała swoje zadania:
– Wokół Reunion, wyspy położonej 700 km na wschód od Madagaskaru przebiega autostrada łącząca kluczowe punkty infrastrukturalne. Jeden z jego fragmentów często niszczony jest przez spadające ze zbocza kamienie i skały. Zapadła decyzja, aby ten odcinek został wzniesiony nad wodą. Zourite realizowała kluczową część inwestycji, czyli posadowienie elementów autostrady na dnie morza – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager, CRIST S.A.
Wiadukt został umieszczony na wysokości blisko 30 m p.p.m. Projekt Viaduc du Littoral (Przybrzeżny Wiadukt) nie byłby możliwy, gdyby nie niestandardowa specyfikacja jednostki NB105. Została ona wyposażona m.in. w dwie suwnice bramowe – każda z nich o pojemności 2400 t i rozpiętości 30 m. Budowa drogi była również możliwa także dzięki ośmiu nogom typu jack-up – za ich pomocą statek jest w stanie unieść się 14 m ponad poziom wody. NB 105 ma możliwość załadunku, transportu i instalacji fundamentów do budowy drogi
Inwestycja rozpoczęta w lutym 2015 r. jest kolejnym z niestandardowych projektów realizowanych przez stocznię Crist S.A. zakończonych sukcesem.



Fot. NRL

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kursy walut

Średnie kursy walut NBP z 2019-04-19

1 EUR - 4,2802 1 USD - 3,8051
1 CHF - 3,7557 1 GBP - 4,9479

Redakcja i reklama

Jezeli chcesz się z nami skontaktować lub nawiązać współpracę skorzystaj z formuarza
» kontakt

Wszystkie prawa zastrzeżone INFOMARE.pl

Design: Studio AM | Realizacja portalu: Agencja Interaktywna KULIKOWSKI-IT.pl Projektowanie stron internetowych Szczecin