WARSZAWA: 10:26 | LONDYN 08:26 | NEW YORK 03:26 | TOKIO 17:26

Przedstawiciele koreańskich mediów z wizytą w Porcie Gdańsk

Dodano: 10 gru 2015, 8:36

W dniu 8 grudnia br. Port Gdańsk wizytowali dziennikarze gazet koreańskich „JoongAng Ilbo” – jednego z trzech najpoczytniejszych dzienników koreańskich wydawanych m.in. w wersji angielskiej we współpracy z International New York Times oraz tygodnika ChosunBiz, specjalizującego się w tematyce ekonomicznej.
Dziennikarze przybyli do Polski w ramach wizyty studyjnej zorganizowanej przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych na zlecenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
W ramach niemal tygodniowego pobytu w kraju, reprezentanci koreańskich mediów odwiedzili na Pomorzu kilka przedsiębiorstw. Oprócz Portu Gdańsk, odbyli spotkania z przedstawicielami terminalu kontenerowego DCT oraz Stoczni Remontowej.
Przedmiotem zainteresowania dziennikarzy był prężny rozwój Portu Gdańsk, jego perspektywy na kolejne lata, jak również plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy infrastrukturalnej portu. Korea Południowa to od kilku lat stałe miejsce zawinięć statków aliansu 2M, które w ramach regularnego serwisu oceanicznego z Azją łączą Gdańsk z odległą Koreą.
Niewątpliwie ten aspekt, jak też coraz większe znaczenie Polski w wymianie handlowej z Koreą sprawiły, że dziennikarze w ramach swojej wizyty odwiedzili m.in. Gdańsk, coraz bardziej znany mieszkańcom Azji z racji jego rosnącej roli na mapie logistycznej kontynentu euroazjatyckiego.
Gości przywitała Prezes Zarządu – Dorota Raben, która wraz z Dyrektorem ds. Współpracy Zagranicznej – Julianem Skelnikiem zaprezentowała gościom aktualną ofertę portu, jego znaczenie na mapie logistycznej Europy oraz perspektywiczną rolę Gdańska w morskiej wymianie towarowej z Azją.
Wizyta dziennikarzy koreańskich, to nie pierwszy przejaw aktywnego zainteresowania mediów azjatyckich polskim portem. Nie dalej jak kilka tygodni temu, na naszej stronie internetowej prezentowaliśmy także krótką relację z podobnej wizyty przedstawicieli mediów chińskich. Wówczas ofertę portu chińskiej opinii publicznej postanowiły zaprezentować Jiefang Daily, China Business News oraz People’s Daily.
2