WARSZAWA: 13:47 | LONDYN 11:47 | NEW YORK 06:47 | TOKIO 20:47

Więcej pojazdów ciężarowych, ale mniej pasażerów. HH-Ferries zaprezentowało wyniki za III kwartał

Dodano: 27 paź 2016, 9:36

III kwartał okazał się udany dla HH-Ferries. Przewoźnik opublikował właśnie najnowsze dane, z których wynika, że w okresie tym rosła liczba pojazdów ciężarowych oraz autobusów. Nieco spadła natomiast liczba pasażerów oraz pojazdów osobowych.
W okresie od lipca do września przewoźnik oferujący przeprawy na trasie Helsingør-Helsingborg przetransportował 98 tysięcy pojazdów ciężarowych w porównaniu do 95 tysięcy w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o 3 procent). Wolumen cargo urósł z 1,087 miliona ton do 1,132 miliona ton. Liczba przewiezionych autobusów wzrosła zaś rok do roku z 7300 do 7400.
Jednocześnie operator poinformował o nieco mniejszych niż przed rokiem wynikach dotyczących liczby pasażerów oraz pojazdów osobowych. W III kwartale liczba pojazdów osobowych, które znalazły się na pokładach promów HH-Ferries spadła z 487 tysięcy do 473 tysięcy. Oznacza to spadek o 3 procent. Dokładnie taki sam regres odnotowano, jeśli chodzi o liczbę osób, które skorzystały z oferty przewoźnika. W III kwartale było to 2,5 miliona pasażerów, podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten wyniósł 2,6 miliona.
Jak wyjaśnia armator, mniejsza liczba pasażerów oraz pojazdów osobowych spowodowana była wprowadzeniem kontroli dokumentów. W związku z tym nawet w przypadku realizacji tego zadania w sposób maksymalnie efektywny powtórzenie ubiegłorocznego znakomitego wyniku byłoby trudne.
Przewoźnik przy okazji publikacji wyników przypomniał, że już w najbliższym czasie przeprowadzi znaczące inwestycje w rozwój trasy Helsingør-Helsingborg. Promy Tycho Brahe i Aurora, które obsługują to popularne połączenie (każdego dnia obsługuje ono nawet 50 tysięcy pasażerów, 9 tysięcy pojazdów osobowych oraz 1600 pojazdów ciężarowych), mają zostać wyposażone w baterie. Dzięki temu staną się one największymi na świecie promami zasilanymi jedynie energią elektryczną. We wrześniu oba promy trafiły do stoczni, gdzie przechodziły pierwsze prace przygotowawcze przed planowaną konwersją.
a90efee6e344dfa68c9a0dcfa205b0c8_m
PromySkat