Dodano: 06 wrz 2016, 21:56
Norweski przewoźnik promowy Color Line ma zamiar zamówić wspomnianą jednostkę na trasę Strömstad-Sandefjord.
Prom powinien rozpocząć obsługę połączenia w 2020 roku i będzie to jednostka hybrydowa z podłączeniem elektrycznym, ładująca baterie zarówno z podłączenia na lądzie, jak i z własnych generatorów. Statek będzie posiadał długość 160 metrów i będzie mógł zabrać na pokład 2000 pasażerów i 430-500 pojazdów osobowych.
Nowy prom, o roboczej nazwie “Color Hybrid” nieomal podwoi dostępną przepustowość połączenia gwarantowaną obecnie przez prom BOHUS, który zostanie zastąpiony przez nowy statek. Rejsy z i do fjordu w kierunku Sandefjord będą odbywać się wyłącznie z użyciem baterii, bez jakichkolwiek emisji. Do takiej organizacji przepraw Color Line zobowiązał się miastu Sandefjord, w ustaleniach dotyczących połączeń promowych z tej miejscowości po 1 stycznia 2020 roku.
W momencie, kiedy w Sandefjord powstanie odpowiednia stacja lądowa do ładowania statków, wszystkie norweskie porty, które obsługuje Color Line będą miały taką możliwość zasilania promów. Dyrektor generalny norweskiego operatora Trond Kleivdal podkreślił, że jego firma ma ambicje bycia liderem żeglugi krótkiego zasięgu w Europie, a projekt „Color Hybrid” jest nowym tego dowodem.
Promy24