WARSZAWA: 11:06 | LONDYN 09:06 | NEW YORK 04:06 | TOKIO 18:06

DFDS zamawia kolejne dwa nowe promy ro-ro

Dodano: 18 cze 2017, 23:11

DFDS poinformowało właśnie o rozszerzeniu zamówienia na nowe promy. Armator zdecydował się zainwestować w dwie kolejne nowoczesne jednostki. Powstaną one w stoczni Jinling.
W ubiegłym roku duński operator promowy i logistyczny zamówił w chińskiej stoczni Jinling dwa nowoczesne statki ro-ro, z których każdy będzie miał 6700 metrów linii ładunkowej. Już wtedy przewoźnik zastrzegł, że zamówienie może ulec rozszerzeniu. W kontrakcie zawarto bowiem opcję uprawniającą przewoźnika do zamówienia czterech kolejnych takich promów. DFDS zdecydowało się na razie na zamówienie dwóch kolejnych jednostek.
Każdy z nowoczesnych promów, które budowane są w Chinach (także dwa, na zamówienie których operator zdecydował się teraz) będzie mógł pomieścić na pokładzie 450 naczep. Jak przypomniała firma, każdy z nowych statków będzie jednocześnie największą jednostką ro-ro, jaka kiedykolwiek znajdowała się we flocie przewoźnika.
„Te statki są częścią naszego nowego programu budowy nowych statków. Stanowi on podkreślenie naszych zdolności dostarczania pojemności transportowej, jakiej oczekują nasi klienci, a także kontynuację naszego dążenia do poprawy efektywności” – powiedział Niels Smedegaard z DFDS.
Oba nowo zamówione statki, podobnie zresztą jak dwie jednostki zamówione w Jinling Shipyard, będą pierwszymi we flocie DFDS, które spełniają wymogi wynikające z dyrektywy IMO EEDI (Energy Efficiency Design Index). Normy te dotyczą ograniczenia poziomu misji przez statki, a także zmniejszenie zapotrzebowania na energię. Jak tłumaczy armator, w przypadku każdej z czterech nowych jednostek zapotrzebowanie na energię oraz poziom emisji szkodliwych substancji zostanie zredukowany ponad 25 procent w przeliczeniu na każdą transportowaną naczepę. Statki zostaną też wyposażone oczywiście w scrubbery oraz system oczyszczania wody balastowej.
Pierwszy z czterech promów produkowanych w Chinach zostanie dostarczony firmie już na początku 2019 r. Kolejny rok później. Oprócz czterech nowych promów, które powstają w Jinling Shipyard, DFDS oczekuje jeszcze na dwa nowe statki, które budowane są w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG). W przeciwieństwie do statków budowanych w Chinach, jednostki z niemieckiej stoczni znajdą się we flocie DFDS na zasadzie umowy charterowej zawartej ze Siem Group.

PromySkat

Kursy walut

Średnie kursy walut NBP z: data

1 EUR - 1 USD -
1 CHF - 1 GBP -

Redakcja i reklama

Jezeli chcesz się z nami skontaktować lub nawiązać współpracę skorzystaj z formuarza
» kontakt

Wszystkie prawa zastrzeżone INFOMARE.pl

Realizacja portalu: Agencja Interaktywna KULIKOWSKI-IT.pl Projektowanie stron internetowych Szczecin