Dodano: 25 lis 2021, 22:06
W chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard zwodowano trzecią z serii jednostek ro- ro, Finneco III dla Finnlines.
Statki z nowej serii Finneco będą miały długość 238 m, długość linii ładunkowej wyniesie 5 800 metrów i będzie o 40% większa niż na jednostkach dotychczas eksploatowanych przez Finnlines.
Nowe statki zmniejszą negatywny wpływ żeglugi na środowisko i poprawią efektywność energetyczną. Systemy akumulatorów litowo-jonowych umożliwią wizyty w portach o tzw. zerowej emisji.
default
Fot. Finnlines
Realizowany przez Finnlines program budowy nowych jednostek o wartości 500 milionów euro obejmuje trzy hybrydowe statki typu ro-ro i dwa ekologiczne statki typu ro-pax Superstar. Hybrydowe statki typu ro-ro będą eksploatowane na Bałtyku i Morzu Północnym od roku 2022.
-Poprawiamy nasze wyniki, jednocześnie zmniejszając wpływ naszej floty na środowisko. Statki hybrydowe będą jednymi z najbardziej innowacyjnych i wydajnych statków na świecie i stanowią część inwestycji, które podejmujemy w odpowiedzialną i zrównoważoną działalność naszej floty – mówi Emanuele Grimaldi, dyrektor generalny Finnlines.
Fot. Finnlines