Dodano: 02 wrz 2021, 12:34
Egipski Krajowy Urząd ds. Tuneli (National Authority for Tunnels) podpisał z konsorcjum firm Siemens Mobility, Orascom Construction and Arab Contractors kontrakt na zaprojektowanie, instalację i utrzymanie sieci szybkiej kolei elektrycznej łączącej Morze Czerwone i Wybrzeża Morza Śródziemnego.
Wartość umowy wynosi 4,34 mld USD. Projekt określono jako Kanał Sueski na szynach lub kolej Med-Red (Med-Red rail project).
Pierwszy etap zakłada budowę sieci kolejowej o długości 660 km, biegnącej od portu Ain Sokhna na Morzu Czerwonym do śródziemnomorskich portów Aleksandria i Marsa Matrouh. Połączenie obejmować będzie linię towarową oraz pasażerską mogącą obsłużyć 30 mln pasażerów rocznie. Cała sieć szybkiej kolei ma mieć długość 1 800 km
Pociągi do obsługi nowego połączenia dostarczy niemiecki Siemens Mobility. Będą to pociągi Velaro, pociągi regionalne z serii Desiro High Capacity oraz lokomotywy Vectron do transportu towarowego.
– W porównaniu do poprzedniego ruchu samochodowego i autobusowego, zelektryfikowany system zmniejszy emisję dwutlenku węgla o 70% – informuje Siemens Mobility.
-Ten szybki pociąg wzmocni infrastrukturę obszarów, przez które przejeżdża, i pomoże przezwyciężyć rozrost miast. Połączy również nową stolicę administracyjną i nowe miasta z siecią kolejową do przewozu osób i towarów – mówi Kamel El-Wazir, egipski minister transportu.
-Jesteśmy dumni, że możemy wspierać ambitne plany egipskiego rządu dotyczące przekształcenia sektora transportu poprzez budowę pierwszej zelektryfikowanej sieci dużych prędkości w kraju. Ten flagowy projekt stworzy miejsca pracy, pobudzi wzrost gospodarczy i poprawi jakość życia milionów ludzi, jednocześnie tworząc wysoce wydajny, bezpieczny i zrównoważony system transportu – powiedział Roland Busch, dyrektor generalny Siemens AG.
Realizując projekt konsorcjum stworzy ponad 15 000 miejsc pracy. Dodatkowe 3800 miejsc pracy zostanie utworzonych przez egipskich dostawców i kooperantów.
Fot. Siemens