WARSZAWA: 02:20 | LONDYN 00:20 | NEW YORK 19:20 | TOKIO 09:20

Kolejny przetarg w ramach środków unijnych w Porcie Gdańsk

Dodano: 26 Mar 2018, 19:35

Pogłębienie toru wodnego wraz z modernizacją nabrzeży w Porcie Wewnętrznym to jeden z trzech największych projektów unijnych w Porcie Gdańsk. Zarząd Portu niebawem wyłoni wykonawców kolejnych prac.
W ramach środków z programu CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę) Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zrealizuje inwestycje za ok. 1 mld zł. Otwarto kolejne oferty przetargowe na Wykonawców prac w ramach pogłębiania toru wodnego i przebudowy nabrzeży.
Do przetargu na wykonawcę robót w ramach części pierwszej, czyli przebudowy nabrzeży stanowiących obudowę toru wodnego, stanęło 6 podmiotów (konsorcja: Strabag, Solitech i Stabilizator Fundamenty, Soletanche Polska i Zakład Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW, NDI Spółka Akcyjna i NDI Sp. z o.o. oraz Korporacja Budowlana DORACO z Boskalis International B.V.; przedsiębiorstwa: Budimex i Energopol Szczecin).
W przetargu na drugą część, obejmującą prace czerpalne w wewnętrznym torze wodnym, oferty złożyły 3 podmioty (konsorcja: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych i Hegemann GmbH oraz Korporacja Budowlana DORACO z Koskalis International B.V. oraz jedno przedsiębiorstwo – Van Oord Dredging and Marine Constractors BV).
– Gruntowna modernizacja Portu Gdańsk coraz bardziej postępuje. Przeprowadziliśmy większość postępowań przetargowych, otwieramy ostatnie oferty. Pozostaje nam szczegółowe przyjrzenie się tym ofertom i wyłonienie Wykonawców. Wszystkie inwestycje będziemy starali się przeprowadzić tak, by nie kolidowały z codziennym funkcjonowaniem Portu. Chcemy utrzymać rekordowe przeładunki, prowadząc jednocześnie duże projekty inwestycyjne. To wymagające, ale możliwe do spełnienia zadanie – mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Pierwsza część przetargu dotyczy rozbudowy niemal 400 metrów nabrzeży: Postojowego Niskiego/baza BON, Nabrzeża Wiślanego oraz Szczecińskiego. Do zadań Wykonawcy będzie należało m.in. przeprowadzenie robót rozbiórkowych, prac w konstrukcji nabrzeża, rozbudowę instalacji elektrycznych i wodno-kanalizacyjnych czy oczyszczanie akwenu. Potencjalni Wykonawcy deklarują ukończenie inwestycji w ciągu 67 tygodni od chwili podpisania umowy.
– W drugiej części przetargu Wykonawca przeprowadzi prace czerpalne w wewnętrznym torze wodnym na odcinku od wejścia do Portu przez Zakręt Pięciu Gwizdków, obrotnicę przy Basenie Górniczym aż do obrotnicy przy Polskim Haku. Roboty obejmują m.in. badania ferromagnetyczne, prace czerpalne z uformowaniem skarp i umocnienie dnia – tłumaczy Marcin Osowski, Wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury. Na realizację tego zadania Wykonawca będzie miał 124 tygodnie.
Rozstrzygany przetarg jest częścią projektu pn: Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku. Projekt jest w 85% dofinansowany z instrumentu CEF. Oprócz niego ZMPG uzyskało środki m.in. na modernizację układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym oraz budowę Nabrzeża Północnego.
Projekty finansowane z instrumentu CEF w większości zakończą się do 2020 roku włącznie.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.

Kursy walut

Średnie kursy walut NBP z 2021-02-25

1 EUR - 4,5143 1 USD - 3,6943
1 CHF - 4,0770 1 GBP - 5,2367

Redakcja i reklama

Jezeli chcesz się z nami skontaktować lub nawiązać współpracę skorzystaj z formuarza
» kontakt

Wszystkie prawa zastrzeżone INFOMARE.pl

Design: Studio AM | Realizacja portalu: Agencja Interaktywna KULIKOWSKI-IT.pl Projektowanie stron internetowych Szczecin