WARSZAWA: 01:59 | LONDYN 23:59 | NEW YORK 18:59 | TOKIO 08:59

Kultura KIWI zdobywa polski rynek logistyczny

Dodano: 29 wrz 2016, 20:33

Nowozelandzka Grupa Mainfreight, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, rozwija działalność na rynku europejskim. W ciągu najbliższych 5 lat firma zamierza podwoić przychody w Europie dzięki inwestycjom w siatkę drogowych połączeń drobnicowych, w logistykę kontraktową oraz zwiększenie zatrudnienia i liczby oddziałów. W Polsce, Mainfreight będzie też rozwijać na szeroką skalę usługi 3PL. Wszystko, co robi firma, realizowane jest zgodnie z KIWI CULTURE INTEGRITY WORLDWIDE INNOVATION.
W Europie Grupa Mainfreight jest obecna od 2011 roku, kiedy to przejęła holenderską firmę Wim Bosman, jednego z największych przewoźników samochodowych z flotą 1,5 tys. pojazdów ciężarowych i powierzchnią magazynową ponad 340 tys. mkw. W wyniku tego przejęcia, Mainfreight zapewnił sobie silną pozycję na rynku usług drogowych, które dziś stanowią około 65 proc. europejskich przychodów Grupy. W tym roku firma rozpoczęła realizację strategii dynamicznego rozwoju na rynku europejskim i w Polsce. Aktualnie w naszym kraju Mainfreight Poland oferuje usługi spedycyjne air&ocean oraz regularne przewozy drobnicowe do Holandii, Belgii, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Ukrainy, a także do krajów bałtyckich. Wkrótce do tej listy dołączą kolejne kierunki, na linii których wymiana towarowa Polski jest największa, czyli Niemcy, Francja i Wielka Brytania.
– Przede wszystkim słuchamy naszych Klientów. Tworzymy rozwiązania, które są odpowiedzią na ich potrzeby, jednocześnie myśląc o tym, jakie skutki będą miały nasze działania za 100 lat – mówi Beata Krawczyk, Dyrektor Zarządzający Mainfreight Poland Sp. z o.o.
Przyjęta strategia działalności firmy w Europie zakłada w ciągu najbliższych 5 lat intensywny rozwój siatki drogowych połączeń drobnicowych, frachtu lotniczego i morskiego (air&ocean), logistyki kontraktowej oraz kompleksowych usług 3PL. W planach jest otwarcie kolejnych oddziałów w innych krajach Europy, a także nowych powierzchni magazynowych (firma rozpoczęła właśnie budowę magazynu o powierzchni 24 tys. mkw. w holenderskim ‘s-Heerenberg i planuje już kolejne).
– W ciągu 5 lat zamierzamy podwoić przychody z działalności w Europie, a Polska ma istotne znaczenie w realizacji naszych planów. Tak intensywny rozwój na europejskim rynku usług logistycznych wynika z globalnej strategii Grupy Mainfreight. Zakłada ona zwiększenie liczby oddziałów z 240 do ponad 400 w 30 krajach na świecie oraz wzrost zatrudnienia z 6 tys. do ponad 10 tys. pracowników – zapowiada Ben Fitts, European Regional Manager Mainfreight.
KULTURA KIWI* – KIWI CULTURE INTEGRITY WORLDWIDE INNOVATION
Swoją biznesową strategię Grupa Mainfreight opiera na tradycyjnych wartościach silnie związanych z kulturą i stylem życia mieszkańców Nowej Zelandii. „Zrób to, bo wszystko jest możliność. Zgodnie z zasadami firmy, jedyną drogą do wyprzedzenia konkurencji są osiągnięcia pracowników, a jedynym miernikiem tych osiągnięć jest ich postrzeganie przez Klientów. Stąd, dużą wagę w Grupie Mainfreight przywiązuje się do procesu rekrutacji w myśl zasady „find people for the future”, a także do stałego rozwoju kompetencji całego zespołu.
Na co dzień istotne są relacje międzyludzkie, które opierają się o wzajemne zaufanie i szacunek do każdego człowieka. Wynikają one głównie z wartości rodzinnych, tj. wspólne posiłki, wspólne działanie, które są podstawą nowozelandzkiego stylu życia.
– Kulturę naszej organizacji wyróżnia nie tylko otwartość na pomysły pracowników, ale przede wszystkim uważność ich słuchania. Tak samo uważnie słuchamy potrzeb naszych Klientów, dzięki czemu możemy tworzyć dla nich najlepsze rozwiązania. Takie podejście do biznesu sprawia, że Mainfreight bardzo szybko zdobywa wysoką pozycję na europejskim rynku usług logistycznych. Po prostu „special people, special company” – podsumowuje Beata Krawczyk.

* Kiwi – ptak, który jest symbolem Nowej Zelandii.
fracht-morski_hongkong_mainfreight