Dodano: 29 wrz 2016, 19:31
-Polska Żegluga Morska, największy polski armator od wielu lat remontuje swoje jednostki w stoczni w Szczecinie. Jest to dowód zaufania i dobrej współpracy z Morską Stocznią Remontową Gryfia S.A.- ocenia prezes Marek Różalski. Zależy nam na współpracy z jednym z największych armatorów w Europie tym bardziej, że obie firmy mają swoje siedziby w Szczecinie- dodaje prezes Gryfii.
Flota Polskiej Żeglugi Morskiej to 59 statków wraz z promami. Potencjał jakim dysponuje Polska Żegluga Morska oraz doświadczenie stoczni Gryfia sprawia, że armator każdego roku powierza stoczni kolejne jednostki do remontu. W ciągu ostatnich trzech lat stocznia wyremontowała 16 jednostek PŻM.
W lipcu bieżącego roku, remont w Gryfii przeszły promy: Gryf i Galileusz pływające w barwach Unity Line. W sierpniu, MSR Gryfia wyremontowała prom Wolin, kolejną jednostkę szczecińskiego armatora. Podczas remontu promu Wolin dokonano kompleksowych napraw śrub nastawnych oraz trzech sterów strumieniowych.
-Staramy się odbudować utracone kompetencje wydziałów w zakresie napraw specjalistycznych urządzeń takich jak silniki spalinowe, dźwigi i inne urządzenia pokładowe. Odbudowa „warsztatu” stoczni to jeden z priorytetów nowego zarządu stoczni-mówi Mariusz Ronewicz Dyrektor Zakładu w Szczecinie.
Obecnie trwa remont masowca Lubie. Planowy pobyt jednostki w stoczni wynosi 3 tygodnie. Jest to pierwszy, obowiązkowy 5-letni remont klasowy, związany z odnowieniem dokumentów klasyfikacyjnych. Zakres prac obejmuje jak zawsze w tym przypadku konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych.