WARSZAWA: 16:36 | LONDYN 14:36 | NEW YORK 09:36 | TOKIO 23:36

Midcon Designer – prezentacja firmy

Dodano: 13 cze 2018, 19:48

Biuro Midcon Designer powstało w 1988 roku. Współpracujemy obecnie z wieloma armatorami i stoczniami w kraju i na świecie. W tym roku będziemy obchodzić 30-lecie swojej działalności.
Do klientów firmy Midcon należą przede wszystkim armatorzy norwescy, holenderscy, bułgarscy, angielscy, niemieccy, francuscy oraz stocznie niemieckie, brazylijskie, tureckie, holenderskie, angielskie, francuskie i w Singapurze. Nie można zapomnieć również o klientach z Polski, są to Morska Stocznia Remontowa Gryfia, Remontowa Shipbuilding w Gdańsku, Gdańska Stocznia Remontowa.
Główny zakres działalności firmy to wykonywanie projektów statków pełnomorskich, śródlądowych i innych obiektów pływających, zgodnie wytycznymi armatorów i przepisami towarzystw klasyfikacyjnych takich jak: DNV-GL, ABS, BV, LR, PRS. W naszym portfolio znajdują się: promy wahadłowe, holowniki, lodołamacze, statki pasażerskie, masowce, patrolowce, kontenerowce, statki wielozadaniowe, barki oraz jednostki FPSO, FSU.
Od 2007 roku głównym udziałowcem Midcon Designer jest LMG Marin AS z Bergen. Midcon należy do korporacji Sembcorp Marine z Singapuru. Przedsiębiorstwa realizują wspólnie wiele projektów, szczególnie przy wykonywaniu dokumentacji klasyfikacyjnej.
Midcon od lat specjalizuje się w projektowaniu dwustronnych promów pasażersko-samochodowych, które pływają po fiordach Norwegii. Ostatnio projektowane promy były budowane w stoczni Remontowej Shipbuilding i tureckiej stoczni Sefine. promy te maja różne napędy: tradycyjny spalinowy, spalinowo-elektryczny, gazowy. Te ostatnie, to pierwsze takie projekty w Polsce. Łącznie Midcon wykonał projekty klasyfikacyjne na 10 promów, w tym na 4 promy, również projekty robocze. Midcon projektował pierwsze promy dwustronne dla armatora norweskiego budowane w Gryfii w latach 90-tych.
Co ważne, zespół projektowy firmy Midcon może zrealizować cały projekt na budowę statku. Niezwykle bogate doświadczenie zawodowe pracowników biura pozwala projektować jednostki pływające według wysokich wymagań klientów, które spełniają również określone przepisy towarzystw klasyfikacyjnych. Aby to osiągnąć, firma stale podnosi kwalifikacje projektantów kierując ich na odpowiednie szkolenia i studia podyplomowe. Bardzo dużo wnosi również międzynarodowa współpraca firmy z innymi podmiotami, dzięki czemu kadra poznaje zagraniczne standardy pracy. Midcon posiada wszystkie odpowiednie programy wspomagające procesy projektowania, aby móc wykorzystać w pełni wiedzę zdobytą podczas szkoleń.
Wśród kontrahentów firma cieszy się dobrą opinią, wykonuje zlecenia terminowo i na najwyższym poziomie technicznym. Wśród wielu niezbędnych uprawnień i certyfikatów jest również certyfikat jakości ISO 9001:2015 DNV-GL.

Przykłady aktualnych projektów:

Żaglowiec MD 365

W roku 2016 i w pierwszej połowie 2017 Midcon wykonał podstawową część dokumentacji roboczej żaglowca szkolnego wybudowanego w gdańskiej stoczni RSB, dla marynarki wojennej Algierii. W projekcie brały również udział biura Choreń Design&Consulting (maszty, olinowanie, żagle oraz projekt klasyfikacyjny) i RMDC (dokumentacja instalacji elektrycznych). Jednostka została przekazana armatorowi w połowie 2017 roku.
Żaglowiec ma 110 m długości, trzy żagle o łącznej powierzchni ponad 3100 m. kw. i może zabrać na pokład 102 członków załogi i 120 kadetów. oprócz żagli wyposażony jest także w silnik główny o mocy 1320 kW i dwa zespoły prądotwórcze 2 x 620 kW.
Nietypowe rozwiązania konstrukcyjne jak na przykład balast stały (płyty stalowe) w przestrzeniach pod podłogą w CMK i pomieszczeniach technicznych, maszty jako komin i przewody wentylacyjne, duża ilość pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych, planki na pokładach otwartych sprawiły, że praca nad projektem była ciekawa, ale wymagająca wielu wysiłków.
rezultat naszej pracy był jednak satysfakcjonujący. „EL-MELLAH”- taka nazwę statek otrzymał- pod pełnymi żaglami wygląda imponująco.

LMG 16-DEH

Prom pasażersko-samochodowy, dwustronny, budowany w norweskiej stoczni Westcon dla armatora norweskiego NORLED. Prom o długości maksymalnej 43,2 m przystosowany do przewozu 16 samochodów i 80 pasażerów, wykonany z zastosowaniem innowacyjnej techniki paneli akumulatorowych co sprawia, że jednostka jest super lekka. Głównym źródłem zasilania są akumulatory elektryczne. Przy ogrzewaniu pomieszczeń zastosowano rekuperacje i odzysk ciepła. Prom spełnia wymagania Norwegian Maritime Directorates (NMD), Norwegian Maritime Authority (NMA) i Towarzystwa Klasyfikacyjnego DNV-GL.

Samuel de Champlain – Dredger conversion

Samuel de Champlain (117 m długości, 28 m szerokości i 13 167 ton nośności) został zbudowany w 2002 roku i nalezy do największych używanych pogłębiarek portowych.
Pierwsza w Europie przebudowa pogłębiarki wynikła ze zmiany napędu głównego na system dual-fuel umożliwiający zasilanie silników zamiennie gazem LNG lub paliwem MGO, wykonywana była przez stocznię Damen w Dunkierce (Francja).
Modyfikacja odpowiada współczesnym trendom proekologicznym, rezygnacji z paliw płynnych i zastosowaniu czystszych i tańszych paliw gazowych.
Konwersja jest częścią wspieranej przez UE inicjatywy mającej na celu promowanie napędu LNG na statkach bliskiego zasięgu działających wzdłuż europejskiego wybrzeża atlantyckiego i będzie odgrywać istotna rolę w wykazaniu możliwości wykorzystania LNG jako paliwa na mniejszych statkach. Oczekiwana gotowość do eksploatacji po przebudowie to grudzień 2018 roku.

FSO AILSA

Projekt klasyfikacyjny kadłuba jednostki pływającej przystosowanej do składowania i przeładunku kondensatu gazu wykonywany na zlecenie firmy SEMBCORP MARINE RIGS&FLOATERS PTE. LTD.dla klienta MODEC Offshore Production Systems (Singapore) Pte. Ltd. (MOPS) pod nadzorem DNV-GL wspólnie z firmą LMG marin z Norwegii.
Długość całkowita LOA 243,2 m
Długość między pionami Lpp 225,70 m
Szerokość Bm 42,0 m
Zanurzenie T 16,0 m
Statek wybudowano w Sembcorp marine w Singapurze dla Maersk Culzean na Morze Pólnocne.