Dodano: 26 sie 2015, 12:29
26 sierpnia w godzinach porannych Most Brdowski w Szczecinie- został otwarty dla ruchu samochodowego i pieszego. W ten sposób został zakończony kolejny, bardzo ważny etap inwestycji realizowanej przez spółkę MARS Most Brdowski.
– Most Brdowski otwiera dostęp na wyspy Gryfia i Ostrów Brdowski, które dotychczas były praktycznie odcięte od lądowej części Szczecina. Z przeprawy mogą korzystać zarówno piesi, jak i kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych. Zostały zakończone już wszystkie procedury związane z odbiorami technicznymi i administracyjnymi, a do zamknięcia inwestycji pozostało wyłącznie rozliczenie projektu, co jest związane z tym, iż jest to inwestycja realizowana z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – mówi Maciej Nowotny, Prezes Zarządu spółki Mars Most Brdowski.
-Budowa Mostu Brdowskiego jest jednym z elementów szerszej idei, Gryfia Biznes Park, której celem jest ożywienie gospodarcze tego terenu i stworzenie warunków sprzyjających rozwojowi takich przedsiębiorstw, jak MSR Gryfia czy BMO – mówi Piotr Słupski, prezes MS TFI.
Dzięki łatwemu dostępowi na wyspę, zwiększa się wartość inwestycyjna położonych tu terenów, dzięki czemu to miejsce ma szansę na powstanie silnego klastra, skoncentrowanego wokół przemysłu stoczniowego i morskiej energetyki wiatrowej. Ożywienie gospodarcze tego miejsca oznacza także stabilne i bezpieczne miejsca pracy w istniejących już tutaj firmach, przede wszystkich w MSR Gryfia, a także utworzenie zupełnie nowych.
Wiele przykładów z różnych miast potwierdza, że powstanie nowej infrastruktury otwierało drogę do kolejnych inwestycji– dodaje Piotr Słupski
Budowa mostu Brdowskiego oraz dróg dojazdowych trwała nieco ponad rok. W trakcie tych kilkunastu miesięcy została zbudowana przeprawa, na którą miasto czekało od kilkudziesięciu lat. Kilkakrotnie podejmowane były próby budowy mostu na wyspę Gryfia, ale nigdy nie zostały one zrealizowane.
Otwarcie mostu to także bardzo dobra informacja, dla stoczni Gryfia oraz fabryki Bilfinger Mars Offshore. Dzięki przeprawie pracownicy obu spółek będą mogli łatwiej i szybciej dostać się do pracy, bez konieczności korzystania z promu.
Konstrukcja mostu składa się z trzech przęseł, które łącznie mają blisko 200 m długości. Znajdują się na nim dwa pasy drogowe oraz chodnik dla ruchu pieszego. Generalnym wykonawcą mostu była spółka Skanska SA, natomiast za wykonanie dróg dojazdowych odpowiedzialna była spółka Nowogard SA – wykonawcy zostali wybrani w drodze przetargu. Inwestycja została dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Budowa mostu jest doskonałym przykładem realizacji celu programu, jakim jest rozwój województwa zachodniopomorskiego m.in. poprzez budowę infrastruktury drogowej, transportowej i energetycznej oraz poprawę życia mieszkańców.
Podstawowe dane o projekcie:
długość mostu: 197,20 m
szerokość całkowita konstrukcji nośnej 12,9 – 14,07 m
długość drogi: 247, 95 m (na lądzie) 120,44 m (na wyspie)
szerokość drogi: 2×3,0m
ilość miejsc parkingowych: 194