Dodano: 13 kw. 2015, 17:12
Należący do duńskiego armatora Nordic Bulk Carriers A/S masowiec m/s „Nordic Olympic” zawinął do portu w Świnoujściu z ładunkiem 60 tys. ton kanadyjskiego węgla.
Jest to dziewiczy rejs statku zbudowanego w japońskiej stoczni Oshima Shipbuilding Co., Ltd. (Stępkę pod budowę położono 30.10.2014r., wodowanie odbyło się 9.01.2015, armator odebrał statek 6.02.2015). Jednostka wzbudza ciekawość ze względu na niezwykły sposób malowania dziobowej części kadłuba, namalowany wzór przypomina bowiem zęby rekina, statek bywa więc czasami określany mianem „groźnego” masowca.
M/S „Nordic Olympic” przystosowany jest do żeglugi w rejonach arktycznych, posiada najwyższą dla statków towarowych, klasę lodową. Rozładunek potrwa około czterech dni, ze Świnoujścia jednostka popłynie do jednego z portów rosyjskich.
Podstawowe dane techniczne m/s „Nordic Olympic”:
nośność: 76 180 t
długość całkowita: 225,0 m
szerokość: 32,2 m
wysokość boczna: 19,7 m
zanurzenie: 14,4 m