WARSZAWA: 16:37 | LONDYN 14:37 | NEW YORK 09:37 | TOKIO 23:37

Nowy most kolejowy na trasie do Portu Gdańskiego

Dodano: 23 sty 2016, 11:09

Pierwsze pociągi towarowe do Portu Północnego przejechały 21 stycznia br. nowym mostem na Martwej Wiśle, którego budowa kosztowała około 35 milionów złotych. Nowa dwutorowa przeprawa o długości 122 metrów umożliwia jazdę pociągów z prędkością 100 km/h, podczas gdy po starym moście mogły one jeździć 20 km/h. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów, co usprawnia żeglugę w tej części Martwej Wisły. Teraz pod mostem mogą przepływać większe jednostki z większą ilością ładunku, nawet do trzech warstw kontenerów na barce, podczas gdy poprzednio barki mogły przewozić tylko jedną warstwę.
Wraz z nowym mostem zmodernizowana została cała linia kolejowa nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny w ramach projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most i dwutorowa linia kolejowa) za kwotę 370 milionów zł. Jest ona uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstania nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.
Zakończenie prac na tej linii sześciokrotnie zwiększy przepustowość trasy do Portu Gdańskiego i umożliwi wjazd na nią cięższych składów.