WARSZAWA: 12:40 | LONDYN 10:40 | NEW YORK 05:40 | TOKIO 19:40

Oficjalny Chrzest promu ELEKTRA

Dodano: 30 maj 2017, 22:04

29 maja w Turku w Finlandii odbyła się oficjalna ceremonia chrztu jednostki P310 Elektra. Hybrydowy prom typu „double-ended ferry” stanowi realizację stoczni CRIST dla fińskiego armatora – Finferries. Matką chrzestną jednostki była Minister Transportu i Komunikacji Finlandii, Anne Berner.
Po ponad roku od podpisania kontraktu nastąpił oficjalny chrzest jednostki połączony z przekazaniem jej armatorowi. Ceremonia chrztu odbyła się na wodach rzeki Aura w Turku. Matka chrzestna jednostki podziękowała załodze stoczni CRIST za trud włożony w budowę ELEKTRY.
– Nazwa ELEKTRA pasuję idealnie do P310 – dzisiaj symbolicznie przekazujemy Państwu w pełni wyposażoną, hybrydową jednostkę, która jako jedna z nielicznych w Europie będzie pokonywać swoją trasę, korzystając jedynie z napędu elektrycznego – mówi Grzegorz Różański, wiceprezes stoczni CRIST S.A.
Prom o rozmiarach: 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Pływająca pomiędzy Nauvo a Parainen jednostka, będzie służyć do transportu 90 pojazdów i 372 osób.
– To jedna z nielicznych jednostek z napędem hybrydowym w Europie. Cieszymy się, że mieliśmy okazję wziąć udział razem z naszymi partnerami m.in. Biurem Projektowym Stogda oraz licznymi dostawcami i podwykonawcami w tak innowacyjnym projekcie. To tylko potwierdza, że CRIST jest jednym z europejskich liderów specjalizujących się w zaawansowanych realizacjach stoczniowych – dodaje Grzegorz Różański.
Statek jest wyposażony w zespół baterii o żywotności minimum 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.

Dane techniczne: 

Długość: 96,35 m
Szerokość: 15,2 m
Wysokość: 5 m
Zanurzenie: 3,5 m