WARSZAWA: 05:40 | LONDYN 03:40 | NEW YORK 22:40 | TOKIO 12:40

OT Logistics: Rok pod znakiem rozwoju organicznego

Dodano: 24 lut 2016, 10:00

– Naszym priorytetem w tym roku będzie zaplanowanie/organizacja działalności w portach w Gdańsku i w Rijece – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” prezes OT Logistics, Zbigniew Nowak. Firma planuje dalsze inwestycje w obu tych portach i patrzy w przyszłość z dobrą perspektywą.

Jakub Madrjas, RynekInfrastruktury.pl: Zeszły rok odznaczył się ciekawymi akwizycjami OT Logistics jeżeli chodzi o porty w Gdańsku i Rijece. Jakie są wasze plany na 2016 rok?

Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics: Naszym priorytetem w tym roku będzie zaplanowanie/organizacja działalności w obu portach. Akwizycje za każdym razem przebiegają w inny sposób, chcemy umiejętnie wykorzystać synergie i pozyskane bazy klientów. Skupimy się zatem przede wszystkim na rozwoju organicznym i zapewnieniu lepszej obsługi klientom, przede wszystkim na linii północ–południe.

Klika miesięcy temu mówił Pan, że port w Rijece nie jest należycie wykorzystywany, jeżeli chodzi o obsługę ruchu towarowego przez Koleje Chorwackie HŻ Cargo. Czy coś się zmieniło w tej kwestii?

Nasza inwestycja w Porcie w Rijece niemal natychmiast przyniosła efekty w postaci zwiększenia ruchu w porcie. Okazało się, że obsłużenie tego rosnącego ruchu stało się dużym wyzwaniem dla lokalnego przewoźnika kolejowego. Widzimy jednak pewne postępy, bodźcem do aktywizacji działań HŻ Cargo było wejście do portu innych przewoźników kolejowych, w tym prywatnych. Wierzymy, że pojawienie się konkurencji jest zjawiskiem pozytywnym zarówno dla portu jak i dla Kolei Chorwackich. Port w Riejce jest najważniejszym klientem HŻ Cargo, zatem rozwój obu firm jest ze sobą powiązany.

Pojawiały się również sugestie, że OT Logistics będzie zwiększać swoje udziały w adriatyckich portach.

Prowadzimy w tej chwili rozmowy o ewentualnym zwiększeniu naszych udziałów w porcie w Rijece. Rozmawiamy również z pozostałymi akcjonariuszami na temat zwiększenia efektywności zarządzania portem, w zakresie zwiększania obrotów handlowych, ale także w zakresie inwestycji. Dzięki naszej działalności w porcie wzrósł kapitał spółki Luka Rijeka, obecnie należy go odpowiednio zainwestować. Chcemy rozwijać wykorzystać nasze doświadczenia wynikające z łączenia różnych usług i rodzajów transportu, czujemy się w tym mocni i sądzimy, że potencjał, jaki daje Port Rijeka może być lepiej wykorzystywany.
Źródło:
source-rynekinf