WARSZAWA: 16:37 | LONDYN 14:37 | NEW YORK 09:37 | TOKIO 23:37

Pierwszy załadunek platform już na finiszu

Dodano: 24 cze 2016, 21:55

Trzy z czterech platform pośrednich przewidzianych do transportu są już posadowione na barce „Wismar”. Transport konstrukcji ma wyruszyć w sobotę.
Akcja załadunkowa rozpoczęła się dziś, z samego rana – przygotowania i odprawy zespołów zaangażowanych w proces załadunku trwały już od godz. 6. To pierwsza taka operacja w zakładzie Bilfinger Mars Offshore. Prace przeprowadzane są bezpiecznie, bez komplikacji.
Transport ze względu na to, że musi odbywać się przy świetle dziennym został zaplanowany na sobotę, ok. południa.
Do tej operacji niezbędna jest 120-m suwnica – za jej pomocą TP są unoszone, pionowanie, przenoszone, a na końcu stawiane na barkę. Pod samą suwnicą konstrukcje są dowożone na specjalnych platformach jezdnych SPMT. Do wspomagania załadunku konstrukcji wykorzystywany jest także mobilny dźwig z koszem.
Waga jednej platformy pośredniej wynosi 344 tony. Będą transportowane w pozycji pionowej (każda ma wysokość powyżej 22 m).
Ze Szczecina transport popłynie do Wielkiej Brytanii, do Great Yarmousth (po drodze, w porcie pośrednim w Nordenham na barkę załadowane zostaną dodatkowo cztery monopale). Przy sprzyjających warunkach pogodowych na miejscu docelowym powinny być za 5-6 dni.
Załadunki kolejnych barek mają się odbywać co 5 dni, wszystko uzależnione jest od odpowiednich warunków pogodowych, przy zachowaniu szczególnych zasad bezpieczeństwa, niezbędnych przy tego typu transportach oraz dostępności suwnicy, która wykorzystywana jest do codziennych prac przy produkcji.
To pierwszy załadunek konstrukcji platforma pośrednich produkowanych w ramach pierwszego kontraktu BMO. Klientem jest DONG Energy – światowy lider w wiatrowej branży offshore. Umowa dotyczy produkcji i magazynowania 91 sztuk platform pośrednich, które montowane będą na farmie Race Bank 27 km od wybrzeży hrabstwa Norfolk w Wielkiej Brytanii.
Elementy, które powstaną w ramach kontraktu ważyć będą w sumie ok. 30 000 t (330 t każdy TP, łącznie z ważącą ok. 100 t platformą żelbetową) – to 22,500 t stali i 7,500 t żelbetu. Ich łączna długość to ponad 2 000 m (wysokość części głównej to ok. 22 m), średnica konstrukcji – ok. 6,5 m.
33DS6312
33DS6323