Dodano: 19 lut 2017, 23:54
Przedstawiciele norweskiej firmy armatorskiej Color Line i stoczni Ulstein Verft podpisali kontrakt na budowę największego na świecie statku hybrydowego. Jednostka wejdzie do eksploatacji w 2019 roku i obsługiwać będzie połączenie na trasie Sandefjord – Strömstad. Stocznia Ulstein zdobyła ten szczególny kontrakt wygrywając konkurencję z kilkoma innymi stoczniami.
– To jest bardzo satysfakcjonujące, że norweski przemysł stoczniowy udowodnił swoją konkurencyjność na arenie międzynarodowej, a Color Line przyczyniła się do dalszego rozwoju norweskiego przemysłu morskiego – powiedział dyrektor generalny Color Line, Trond Kleivdal.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Color Line postanowił przejść od listu intencyjnego do podpisania kontraktu na budowę statku hybrydowego. Jest to „kamień milowy” w naszej działalności i czekamy na dalszą współpracę z Color Line -powiedział prezes Ulstein Group, Gunvor Ulstein.
Statek będzie korzystać z najnowszych rozwiązań w celu zmniejszenia hałasu i emisji spalin. Hybrydowa jednostka zostanie wyposażona w baterie, których ładowanie odbywać się będzie podczas postoju w porcie, a energia pochodzić będzie z przyjaznych środowisku tzw. zielonych źródeł.
Jednostka o roboczej nazwie „Color Hybrid” będzie miała 160 m długości, jednorazowo zabierze na pokład 2000 pasażerów, 100 członków załogi oraz 500 samochodów.
Cięcie stali na nowy statek rozpocznie się w lipcu 2017 roku, jednostka zostanie przekazana do eksploatacji w maju 2019 roku.
Ulstein Group