WARSZAWA: 09:33 | LONDYN 07:33 | NEW YORK 02:33 | TOKIO 16:33

Police bogatym miastem portowym

Dodano: 07 paź 2019, 21:54

W tym roku mija 50 lat od uruchomienia produkcji w Zakładach Chemicznych „Police”. Perspektywa na kolejne dziesięciolecia to przede wszystkim budowa „Polimerów” … ale nie tylko. Nowa instalacja powstanie w sąsiedztwie polickiej fabryki. Ma być integralnym elementem całej Grupy Azoty. Wszystko razem stanowić będzie wielką ofertę produktów, dla których potrzebny będzie duży i nowoczesny port … Policki Port Morski, który zostanie rozbudowany i stanie się prawdziwą konkurencją dla innych.
„Police już teraz są, a w przyszłości jeszcze bardziej będą ważnym punktem przeładunkowym dla transportu morskiego. Dziś policki Port Morski zaspokaja głównie potrzeby Grupy Azoty, a po rozbudowie stanie się uniwersalny i będzie mógł służyć także innym przedsiębiorstwom z regionu. Przed gminą rozpościera się więc zupełnie nowa przyszłość: Police mogą stać się miastem portowym, a to oznacza zupełnie nowe szanse i możliwości dla mieszkańców” – mówi Kazimierz Drzazga, wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Porty morskie i rzeczne zawsze były, są i będą kluczowymi punktami międzynarodowych szlaków handlowych. Dzięki nim surowce i towary mogą się przemieszczać z jednego końca świata na drugi. Dzięki nim także powstają i rozwijają się miasta, a ich mieszkańcy żyją dostatnio. „Taka wizja może się ziścić w Policach. Pogłębiamy tor wodny do 12,5 m, co oznacza, że do naszych portów będą mogły zawijać naprawdę duże jednostki” – mówi Kazimierz Drzazga.
Wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest mieszkańcem Polic. W wyborach parlamentarnych jest kandydatem PiS do Sejmu. „Jako poseł miałbym większy wpływ na to, żeby sprawy naszego regionu traktowane były priorytetowo” – dodaje Kazimierz Drzazga.
Używając metafory: Police wyrosły na nawozach sztucznych. Dziś otwierają się drzwi do nowej historii miasta. W kraju mamy pięć portów morskich, a Police są najmniejszym z nich. Ale nie musi tak być. Historia pokazała, że port zakładowy mógł stać się portem pełnomorskim. Teraz czas na kolejny krok.