Dodano: 17 mar 2016, 9:39
1,788 mln ton – taki jest wynik obrotu towarów w Porcie Police w 2015 roku. Największy udział w tym wyniku miały przeładunki nawozów i fosforytów. Port Morski Police, funkcjonujący w strukturach Grupy Azoty ZCh Police, pod względem wielkości przeładunków plasuje się na czwartym miejscu w kraju.
W zestawieniu przeładunkowym Port Police wyprzedzają jedynie dwie trójmiejskie przystanie oraz ta w Szczecinie i Świnoujściu. W Policach rocznie przeładowywanych jest ok. 2,5 mln ton ładunków. Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „POLICE” są jedynym krajowym przedsiębiorstwem branży chemicznej dysponującym specjalistycznym zapleczem portowym w bezpośrednim sąsiedztwie firmy. Port Police to cztery terminale przeładunkowe towarów masowych takich jak: fosforyty, apatyty, ruda ilmenitowa, sól potasowa, nawozy, amoniak i kwas siarkowy.
Współpraca na Odrze
Patrząc na położenie geograficzne Portu Police oczywiste staje się, że ważna jest dla niego sytuacja panująca na Odrzańskiej drodze wodnej. Jej modernizacja jest przedstawiana przez obecny rząd jako jeden z priorytetów. – Poprawa klasy żeglowności Odry to dla nas przede wszystkim wysyłka nawozów barkami w górę rzeki – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Roman Polak kierownik wydziału transportu wodnego w Porcie Police. – Została ona wstrzymana, a powrót do niej mógłby przynieść duże zyski – dodaje.
Kolejnym zachodniopomorskim portem leżącym na Odrze jest Port Szczecin-Świnoujście. Jego bliskość z przystanią w Policach sprawia, że ich współpraca jest oczywista. – Port Szczecin prowadzi znikome ilości przeładunków prowadzi na rzecz Portu Police. W większości jest to tranzyt – mówi Roman Polak. – Bardziej owocna jest współpraca w zakresie wymiany myśli technicznej i lobowania dużych projektów – dodaje.
Port się rozwija
Ubiegły rok przyniósł stabilne wyniki przeładunkowe dla Portu Police. W tym czasie zrealizowane zostały inwestycje związane z modernizacją oświetlenia w Porcie Barkowym, a także prace podczyszczeniowe na Mijance. Kolejne projekty mają być realizowane w bieżącym roku. – W 2016 roku naszym głównym celem jest zwiększenie przeładunków węgla. Planujemy także wymianę urządzeń technicznych na bardziej wydajne – komentuje przedstawiciel Portu Police.