WARSZAWA: 01:59 | LONDYN 23:59 | NEW YORK 18:59 | TOKIO 08:59

Prom będzie budowany na podstawie zakupionego projektu

Dodano: 06 sie 2019, 16:58

6 sierpnia br. na konferencji prasowej, która odbyła się na terenie Stoczni Szczecińskiej, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Marek Gróbarczyk poinformował, że ze względu na opóźnienia w realizacji projektu zdecydowano się na zakup projektu promu w jednym z zagranicznych biur projektowych.
Negocjacje są już prawie na ukończeniu, obecnie trwają uzgodnienia związane z uzyskaniem praw autorskich do projektu. Minister zapewnił, że budowa promu rozpocznie się jeszcze w tym roku, a jednostka wejdzie do eksploatacji na przełomie 2021/2022 roku.
Prom będzie miał 235 metrów długości i napęd dual fuel (tradycyjne paliwo okrętowe/LNG), co jest szczególnie istotne w obliczu coraz bardziej rygorystycznych przepisów związanych z ochroną środowiska.
-Nasz cel to odbudowa przemysłu stoczniowego na Pomorzu Zachodnim. Chcemy wrócić do tej produkcji, sprzed roku 2009, budować duże jednostki, realizować zamówienia dla naszych armatorów i stworzyć możliwości długofalowego rozwoju dla Stoczni Szczecińskiej i Stoczni „Gryfia”-powiedział minister Marek Gróbarczyk.
Musimy wybudować te promy u nas, bo jedyną alternatywą jest zakup statków w Chinach. Dla nas wybór jest oczywisty – dodał Gróbarczyk.
-11 lat temu, kiedy byłem prezesem Stoczni Szczecińskiej Nowa budowaliśmy jeszcze statki w miejscu, gdzie teraz stoimy. Jako prezes „Gryfii” chciałbym doczekać chwili, kiedy na tej pochylni znów będą budowane statki-powiedział Artur Trzeciakowski, prezes MSR „Gryfia”.

Fot. Wojciech Sobecki