WARSZAWA: 15:25 | LONDYN 13:25 | NEW YORK 08:25 | TOKIO 22:25

Prom Marie Curie już na trasie

Dodano: 23 lis 2019, 22:13

Należący do firmy Balearia prom, którego patronką została polska noblistka, obsługuje już połączenia na Wyspy Kanaryjskie. Trasa jest obsługiwana w ramach porozumienia z Fred. Olsen Express.
Pierwsi pasażerowie, którzy mogli popłynąć promem Marie Curie w ramach regularnego połączenia, pojawili się na pokładzie jednostki w niedzielę. Właśnie wtedy nowoczesny, zasilany paliwem LNG ro-pax rozpoczął pierwszy rozkładowy rejs na trasie Huelva-Wyspy Kanaryjskie.
Uruchomienie nowego statku na tej trasie odbyło się w pierwszą rocznicę inauguracji trasy znanej jako Canary Bridge Seaways. W ramach umowy joint-venture jest ona obsługiwana przez firmy Balearia oraz Fred. Olsen Express.
Pierwszy rok funkcjonowania wspólnego serwisu pomiędzy Półwyspem a Wyspami Kanaryjskimi został oceniony przez partnerów jako sukces. Wspólnymi siłami liczbę połączeń zwiększono o 73 procent. Wielkość transportu w tym czasie urosła o 30 procent.
Nowa jednostka we flocie firmy Balearia ma 186,5 metra długości, a na pokładzie może pomieścić 810 pasażerów (znajdują się na nim 123 kabiny oraz 402 miejsca). Jednostka oferuje też 2180 metrów linii ładunkowej. Na osobnym pokładzie znajduje się miejsce dla 150 pojazdów osobowych. Prom wyposażono w rozwiązania, które sprawiają, że żegluga staje się nie tylko ekologiczna, ale również ekonomiczna. Należy tu wymienić m.in.: zastosowanie paneli fotowoltaicznych czy oświetlenie LED. Wykorzystanie ekologicznego paliwa LNG ogranicza zaś emisję CO2 o 30 procent.
Baelaria posiada obecnie w swojej flocie cztery ekologiczne promy dual-fuel. Są to dwie nowo zbudowane jednostki: Hypatia de Alexandria oraz Marie Curie, a także dwie zmodernizowane i dostosowane do zasilania paliwem LNG statki Naples i Abel Matutes. W przyszłym roku hiszpański przewoźnik włączy do swojej floty prom – statek Eleanor Roosevelt.

PromySKAT