WARSZAWA: 02:22 | LONDYN 00:22 | NEW YORK 19:22 | TOKIO 09:22

Remont mostu zwodzonego w Szczecinie-Podjuchach

Dodano: 07 kw. 2015, 11:38

27 maja rozpocznie się remont przęsła zwodzonego, mostu kolejowego w Szczecinie-Podjuchach. Prace obejmować będą między innymi: remont konstrukcji przęsła zwodzonego oraz systemu sterowania podnoszeniem, a także systemu rezerwowego zasilania elektrycznego. Remont mostu, który potrwa około 60 dni wiąże się z utrudnieniami dla żeglugi na Regalicy. Inwestor zapewnia, że wybrano optymalny termin prac, aby utrudnienia były możliwie jak najmniejsze.
Harmonogram robót zakłada, że do 10 czerwca 2015 r. wstrzymana będzie całkowicie możliwość przepływania jednostek pływających pod przęsłem zwodzonym, tak więc żegluga możliwa będzie tylko pod przęsłem stałym. Na czas trwania Regat Bałtyckich – do 17 czerwca 2015 r. będzie pełna możliwość przepływania pod przęsłem. W pozostałych dniach remontu, żegluga pod przęsłem będzie możliwa w oparciu o uzgodnienia z zainteresowanymi armatorami.
Utrudnienia dla żeglugi dotyczyć będą nie tylko transportu towarowego, w niektórych przypadkach (miejmy nadzieję, że nielicznych) mogą one dotknąć również armatorów rzecznych wycieczkowców, dla których sezon w Szczecinie rozpocznie się oficjalnie 1 czerwca, zawinięciem jednostki „Sans Souci”.
Zwodzony most w Podjuchach zbudowano w roku 1877. Piąte przęsło mostu było wówczas obrotowe. W latach 1933-1935 podczas prac modernizacyjnych zmieniono przęsło obrotowe na zwodzone. W roku 1945 most został zbombardowany, konstrukcja została odbudowana w roku 1949. Całkowita długość mostu wynosi ok. 262 m, długość przęsła zwodzonego około 17,5 m. Jest to jedyny w Polsce czynny kolejowy most zwodzony.
Szczecin_zwodzony_most_kolejowy_(1)