Dodano: 27 wrz 2015, 11:19
Masowiec Bahamas Pearl przechodzi remont klasowy w Stoczni Remontowej Nauta. Aktualnie trwa piaskowanie kadłuba. Kilka dni temu stoczniowy dok opuścił inny masowiec – Tuju Arrow.
Bahamas Pearl przypłynął do Gdyni na kolejny remont klasowy. W ramach kontraktu stocznia wykonuje na statku prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie oraz w ładowni, prace na pokrywach i na gantrach, wymianę stali, wymianę uszczelnień wału śrubowego, a także kompleksowe prace maszynowe.
Statek został wybudowany w 1985 r w japońskiej stoczni Tsuneishi Shipbuilding. Ma 200 m długości i 30 m szerokości, służy do przewozu drewna. Jednostka należy do Smt Shipping Limassol.
Pierwszy remont klasowy przeszedł też inny masowiec – Tuju Arrow. Zakres prac na statku obejmował: wymianę profilowanego kołpaka śruby napędowej, czyszczenie zbiorników paliwowych, wymianę uszczelek pokryw lukowych, przegląd wind kotwicznych, remont chłodnic powietrza doładowującego silnik główny i podgrzewaczy paliwa, przegląd turboładowarki SG oraz przegląd głównej i pomocniczej tablicy rozdzielczej.
Tuju Arrow jest masowcem szóstej generacji, ma 225 m długości i 33 m szerokości. Został wybudowany w roku 2010. Statek należy do Gearbulk – międzynarodowej firmy żeglugowej, której centrala mieści się w Hamilton na Bermudach. Firma specjalizuje się w transporcie produktów leśnych, metali nieżelaznych i stali. Stocznia Nauta miała już okazję współpracować z tym armatorem w maju 2014 r. Wtedy remontowała jednostkę Ibis Arrow.