WARSZAWA: 14:39 | LONDYN 12:39 | NEW YORK 07:39 | TOKIO 21:39

Siedmiu chętnych na zakup akcji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Dodano: 13 gru 2014, 8:31

11 grudnia 2014 upłynął termin składania ofert na zakup 9 516 230 akcji stanowiących 91,64 % kapitału zakładowego spółki.
Oferty na zakup akcji złożyły następujące podmioty:

1. AS Tallink Grupp z siedzibą w Tallinnie,

2. DFDS A/S z siedzibą w Kopenhadze,

3. Fährdienste TT-Line G.m.b.H. & Co.KG z siedzibą w Lubece,

4. Finnlines Oyj z siedzibą w Helsinkach,

5. Konsorcjum Polen Line w składzie:

  • Swedish House Sp. z o.o.,
  • Polen Ferries (Cyprus) Limited,
  • Gustaf Myrsten,

6. Patrycjusz Gruszko,
7. Żegluga Polska S.A. z siedzibą w Szczecinie.

 

Od pewnego czasu pojawiały się informacje, że zakupem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej poważnie zainteresowana jest włoska grupa Grimaldi. Informacje potwierdziły się, bowiem wśród potencjalnych oferentów jest należący do włoskiego giganta Finnlines. Większość podmiotów zainteresowanych nabyciem PŻB to znane na rynku żeglugowym firmy, wśród których znalazła się także należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej – Żegluga Polska S.A.
Podstawowe informacje o spółce na dzień 31.12.2013:

Suma bilansowa: 65 770 035,59 zł
Kapitał własny: 45 174 719,85 zł
Kapitał zakładowy: 103 838 000 zł
Przychody ze sprzedaży: 226 787 367,84 zł
Wyniki netto: 6 016 255,94 zł
Zatrudnienie: 129 osób

DSC02023
Polska Żegluga Bałtycka oferuje rejsy na trasach: Świnoujście – Ystad i Gdańsk – Nynashamn. Dysponuje trzema promami:
– m/f „Baltivia” zbudowany w roku 1981 w szwedzkiej stoczni Kalmar Varv. W roku 2002 jednostka została gruntownie zmodernizowana. Od stycznia 2007 w barwach Polferries.
Podstawowe dane techniczne:
Długość: 147 m
Szerokość: 24 m
Nośność: 5492 t
Długość linii ładunkowej: 1408 m

m/f „Scandinavia” zbudowany w stoczni w Landskronie w roku 1980, przeszedł gruntowną przebudowę w roku 1999.
Podstawowe dane techniczne:

Długość 145,62 m
Szerokość 24,52 m
Zanurzenie: 5,71 m
Ilość pokładów ładunkowych 3

Średnia prędkość: 18 węzłów

m/f „Wawel” zbudowany w roku 1980 w stoczni w Malmo, dziewięć lat później, w roku 1989, przebudowany w stoczni w Bremerhaven. W roku 2004 przeprowadzono prace dostosowawcze jednostki dla potrzeb Polferries.
Podstawowe dane techniczne:
Długość: 163,96 m
Szerokość: 27,63 m
Zanurzenie: 6,52 m
Długość linii ładunkowej: 1490 m
Prędkość eksploatacyjna: 16,7 węzłów

DSC02020