Dodano: 10 sie 2015, 9:48
W fińskiej stoczni Meyer Turku rozpoczęto budowę szybkiego promu napędzanego LNG dla Tallink Grupp. Jednostka będzie eksploatowana na trasie Talin – Helsinki.
Prom o długości 212 metrów będzie mógł jednorazowo zabierać na pokład 2800 pasażerów,prędkość eksploatacyjna jednostki wyniesie 27 węzłów. Prom zostanie przekazany armatorowi na początku 2017 roku.
Jak poinformowała nasz portal Tanja Sabell ze stoczni Meyer w Turku, napęd LNG jest odpowiedzią armatorów i stoczni na coraz bardziej rygorystyczne przepisy związane z ochroną środowiska naturalnego, a innowacyjny kształt kadłuba jednostki pozwoli dodatkowo na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo nowego promu.
-Rozwiązania zastosowane na nowej jednostce, szczególnie te związane z ochroną środowiska, stanowić mogą wzór do naśladowania dla operatorów promowych -powiedział Janek Stalmeister prezes Tallink Grup.
-Dzięki nowej jednostce zrobiliśmy kolejny krok na drodze rozwijania technologii związanej z napędem LNG – stwierdził Jan Meyer, prezes stoczni Meyer Turku.
Tallink Grupp jest wiodącym dostawcą usług transportu pasażerskiego i cargo w północnej części Morza Bałtyckiego. Firma posiada 16 statków i działa pod markami Tallink i Silja Line na 6 różnych trasach. Tallink Grupp zatrudnia 7000 osób i przewozi rocznie około 9 mln pasażerów.
Stocznia Meyer Turku zatrudnia 1400 osób i specjalizuje się w budowie statków wycieczkowych, promów pasażersko-samochodowych, i jednostek specjalistycznych. Wraz z dwoma siostrzanymi stoczniami w Niemczech zlokalizowanymi w Papenburgu i Rostocku Meyer Turku jest jednym z wiodących światowych producentów statków wycieczkowych.
fot: stocznia Meyer Turku