WARSZAWA: 22:04 | LONDYN 20:04 | NEW YORK 15:04 | TOKIO 05:04

Szwedzki rząd przedstawia plan pogłębienia torów wodnych w porcie w Göteborgu

Dodano: 06 cze 2018, 22:24

2 czerwca szwedzki minister infrastruktury Thomas Eneroth przedstawił najważniejsze elementy rządowego strategicznego planu rozwoju infrastruktury i budżetu związanego z pogłębieniem podejścia do portu w Göteborgu. Decyzja oznacza, że ​​rząd pokryje prawie jedną trzecią kosztów projektu, który może teraz przejść do kolejnej fazy. Głębsze tory wodne prowadzące do portu pozwolą większym statkom, wchodzić do Göteborga, otwierając także potencjał dla rozwoju usług portowych.
-Ta decyzja rządu jest dobrą wiadomością. Jest to potwierdzenie, że doceniają znaczenie portu w Göteborgu jako najważniejszego węzła towarowego w Skandynawii, obsługującego 30% naszego handlu zagranicznego- powiedział Magnus Kårestedt, dyrektor zarządzający Portu w Göteborgu.
Korzyści skali stały się siłą napędową niesłabnącego wzrostu wielkości statków towarowych. Dotyczy to wszystkich typów statków, ale w szczególności kontenerowców, które podwoiły swoją wielkość w ciągu zaledwie 10 lat. Port w Göteborgu jest jedynym szwedzkim portem, który może przyjmować największe bałtyckie kontenerowce, chociaż głębokość toru wodnego ogranicza masę ładunkową, którą mogą przywieźć. Istnieją również statki, które nie mogą wejść do portu i całkowicie omijają Göteborg.
Podjęte działania mają doprowadzić do zwiększenie maksymalnej głębokości torów wodnych na terminalu kontenerowym z obecnych 13,5 metra do około 16 metrów, co umożliwi statkom kontenerowym zawijającym do portu w Göteborgu przyjęcie większej liczby kontenerów. W przypadku największych statków oznacza to wzrost o około 50 procent. Okres zwrotu inwestycji oszacowano na 15 lat.

Port of Goetheborg