Dodano: 27 sie 2018, 22:05
W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., w Szczecinie trwa remont jednostki Kaszuby w zakresie BWTS ( Ballast Water Treatment Systems ) należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej. Na jednostce montowany jest identyczny system, jaki stocznia zainstalowała w maju tego roku na jednostce Podlasie. W obu przypadkach rozwiązanie pochodziło od firmy Alfa Laval.
Jednocześnie trwają prace na jednostkach Schelde Highway oraz Ems Highway należących do stałego armatora stoczni, firmy Stargate. Są to kolejne jednostki w tym roku, które armator powierzył stoczni w zakresie instalacji BWTS. Na przełomie czerwca i lipca, zakład w Szczecinie wykonał montaż instalacji systemu obróbki wód balastowych BWTS opartej na komponentach firmy Wartsila. Moduły Aquarius 250 zostały zainstalowane wówczas na statku Danube Highway w nowej- prototypowej dla stoczni i armatora konfiguracji konstrukcyjnej z uwzględnieniem hydraulicznego sterowania zaworami balastowymi. Obecnie na jednostce Schelde Highway trwa montaż systemu BWTS w oparciu o rozwiązanie techniczne polegające na balastowaniu statku balastem stałym – wodą słodką. Remont Ems Highway obejmuje montaż BWTS podobnie jak na poprzedniej jednostce na komponentach firmy Warstilia. Kolejnych dwóch jednostek stocznia spodziewa się na przełomie września I października. Łącznie w tym roku planowany jest remont sześciu samochodowców należących do tego niemieckiego armatora.
W stoczni w Świnoujściu w segmencie jednostek specjalnych jednostka TR 642 ( Hańcza ) odbyła pierwsze próby morskie. Natomiast remont dokowy rozpoczęła druga jednostka OTrM 821 ( Lublin ). Remont obu jednostek prowadzony jest na zlecenie Komendy Portu Wojennego w Świnoujściu. Jednocześnie w obu zakładach trwają prace na mniejszych jednostkach ze zróżnicowanym zakresem prac.
Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” S.A