WARSZAWA: 10:17 | LONDYN 08:17 | NEW YORK 03:17 | TOKIO 17:17

Wiatr nic nie kosztuje. Żaglowy wspomagający napęd statków pomoże chronić środowisko.

Dodano: 27 sie 2021, 9:18

Japońska firma Mitsui OSK Lines (MOL) i indyjski gigant stalowy Tata Steel podpisały protokół ustaleń w celu opracowania i wdrożenia przyjaznego dla środowiska masowca do przewozu surowców do produkcji stali.
Partnerzy projektu zbadają korzyści środowiskowe oraz komercyjną i operacyjną opłacalność różnych rozwiązań, których podstawowym celem będzie ograniczenie niekorzystnego wpływu żeglugi na środowisko naturalne. Badania będą dotyczyć systemu napędu wiatrowego znanego jako Wind Challenger, który dzięki zastosowaniu teleskopowego twardego żagla, przekształcającego energię wiatru w siłę napędową, co w konsekwencji zmniejsza zużycie tradycyjnego paliwa, może zredukować emisję gazów cieplarnianych o 5% – 8%

MOL

Ranjan Sinha, dyrektor zakupów w Tata Steel, powiedział: „Tata Steel jako sygnatariusz Responsible Steel zobowiązuje się do dostosowania swoich działań transportowych do odpowiedzialnego zachowania wobec środowiska. Cieszymy się, że możemy połączyć siły z MOL, renomowaną globalną firmą zajmującą się transportem morskim, łącząc wysiłki na rzecz zrównoważonej żeglugi”.
MOL przedstawił niedawno zaktualizowaną mapę drogową dotyczącą ochrony środowiska (Environmental Vision 2.1) mającą na celu osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2050 r. Projekt zakłada dążenie do przyjęcia czystych paliw alternatywnych i udoskonalenia technologii energooszczędnych.
MOL złożył już zamówienie w stoczni Oshima Shipbuilding na budowę pierwszego statku, który będzie wyposażony w Wind Challenger będzie to jednostka do transportu węgla. Statek ma wejść do eksploatacji w 2022 roku.