WARSZAWA: 15:59 | LONDYN 13:59 | NEW YORK 08:59 | TOKIO 22:59

Zachodniopomorski Klaster Morski: Podsumowanie V Seminarium Szkoleniowo – Integracyjnego w Międzyzdrojach

Dodano: 04 mar 2019, 21:06

W dniach 28 lutego – 2 marca 2019 r. w hotelu Golden Tulip w Międzyzdrojach odbyła się V edycja Seminarium Szkoleniowo – Integracyjnego zorganizowanego przez Zachodniopomorski Klaster Morski, w którym uczestniczyło blisko 70 osób.
Dyskutowano głównie o zwycięskich 24 projektach firm stoczniowych, które otrzymały dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach konkursu Działanie 1.5 dla przemysłu stoczniowego a także omówiono zasady rozliczenia dotacji.
Wartość przyznanych dotacji przez Urząd Marszałkowski województwa zachodniopomorskiego to ponad 30 mln zł.
Kolejny termin ogłoszenia konkursu Działanie 1.5 dla przemysłu stoczniowego na dofinansowanie działalności zachodniopomorskich firm uzależniony jest od ich aktywności i chęci złożenia kolejnych wniosków.
Postanowiono, że wszyscy chętni na dotacje stoczniowe winni PILNIE – w marcu 2019 – skontaktować się z biurem Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego na e-mail: biuro@klastermorski.org lub telefonicznie na nr: 501 148 430 w celu określenia swojego potencjału w zakresie spodziewanych przedsięwzięć inwestycyjnych na lata 2020-2023.
Równie ważną częścią spotkania była Debata Stoczniowa m.in. o promach ro-pax, zielonej stoczni, Funduszu Armatorskim oraz prezentacja strategii Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Funduszu Rozwoju Spółek S.A. w zakresie Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” i Stoczni Szczecińskiej sp. z o.o.
Inne interesujące tematy to programy dotacyjne Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, dotacje i ulgi podatkowe zwiększające inwestycje w innowacje, uregulowania prawne holowania kadłubów i bloków okrętowych z punktu widzenia Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi, odpowiedzialność podwykonawców związana z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umów ze stocznią krajową i zagraniczną, prezentacja firmy Kongsberg, dyskusja o statkach autonomicznych z projektu KIS 15, współpraca lokalnych firm stoczniowych oraz zasady zatrudniania cudzoziemców w naszej branży.

Poniżej prezentujemy szczegółowy program V Seminarium:

Maciej Styczyński – Naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Prezentacja aktualnych działań Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Promy ro-pax. Zielona Stocznia, Fundusz Armatorski.

Wojciech Łebiński – Wydział Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego

Analiza wyników konkursu Działanie 1.5 RPO WZ dla firm stoczniowych z 27.09.2018. Zasady rozliczania projektów. Możliwości wprowadzania zmian w projekcie.

Informacje o kolejnym konkursie dotacyjnym dla firm stoczniowych. Zasady naboru.

Marcin Wieliński – Zarządzanie+ – firma doradcza

Rozliczanie środków UE w ramach Działania 1.5 RPO dla branży stoczniowej.

Przygotowanie wniosków w systemie SL 2014: zaliczkowy, sprawozdawczy, końcowy. Ewidencja transakcji. Procedura wyboru. Studium przypadku.

Katarzyna Samsel, Marek Palka – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Programy NCBR wsparciem innowacyjności polskiego przemysłu stoczniowego.

Budowa przewagi konkurencyjnej firm stoczniowych.

Dominika Alicka – Doradca Podatkowy Deloitte Doradztwo Podatkowe

Dotacje i ulgi podatkowe, w tym instrumenty zastępujące specjalne strefy ekonomiczne, zwiększające inwestycje w innowacje.

Marek Łęski – Główny Inspektor

Inspektorat Bezpieczeństwa Żeglugi w Szczecinie

Przeprowadzanie inspekcji statków bandery obcej na zlecenie administracji tej bandery. Karta bezpieczeństwa. Uregulowania prawne holowania kadłubów i bloków okrętowych.

Patryk Zbroja – Adwokat – Kancelaria Zbroja Adwokaci

Jak ograniczyć odpowiedzialność podwykonawcy związaną z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umów ze stocznią krajową i zagraniczną.

Radosław Sochanowski – Dyrektor Zarządzający Kongsberg Maritime Poland

Informacja o działalności grupy Kongsberg w Polsce i na świecie. Prezentacja głównych produktów Kongsberg Maritime oraz Kongsberg Defence & Aerospace.

Piotr Wołejsza – Grupa Robocza ds. KIS 15

KIS 15 – statki autonomiczne. Analiza potencjału rozwoju i wdrożenia autonomicznych jednostek pływających w Polsce przez podmioty krajowe.

Łukasz Żak – Legal Support Office

Zatrudnianie cudzoziemców w branży stoczniowej – możliwość dofinasowania do 80%.



Zachodniopomorski Klaster Morski