WARSZAWA: 23:32 | LONDYN 21:32 | NEW YORK 16:32 | TOKIO 06:32

Gorsze wyniki w BCT

Dodano: 18 kw. 2016, 18:37

Dobre wyniki w większości portowych obrotów nie wszędzie idą w parze ze wzrostem przeładunków kontenerów. Dynamiczny rozwój Deepwater Container Terminal w Gdańsku powoduje negatywne skutki w sąsiednich terminalach Trójmiasta. Boleśnie odczuł to Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni, który w pierwszym kwartale br. zanotował 26% spadek przeładunków w porównaniu z pierwszym kwartałem roku ubiegłego. Wyniki BCT w pierwszych trzech miesiącach br. obrazuje poniższa tabela:

tabela

O słowo komentarza poprosiliśmy Michała Kużajczyka kierownika ds. marketingu BCT:
„W pierwszym kwartale 2016 roku w BCT największy spadek nastąpił w imporcie kontenerów pełnych, co może być postrzegane jako bezpośredni skutek zmian w dotychczasowych kierunkach dystrybucji kontenerów w portach Trójmiasta. Niestety, BCT dość poważnie ucierpiał wskutek działania aliansu 2M, w ramach którego nasz główny klient MSC przekierował część swoich kontenerów na duże statki pływające do Gdańska.
Bardzo bolesne dla BCT okazały się również działania armatorów skupionych w aliansie G6. Większość kontenerów mniejszych armatorów, takich jak np. OOCL czy APL -naszych dotychczasowych klientów wylądowała na statkach oceanicznych, których ze względu na ograniczenia nawigacyjne port w Gdyni nie jest w stanie przyjąć. Dodając do tego spowolnienie gospodarki chińskiej i dość odległe w czasie, a niezbędne natychmiast inwestycje strukturalne w porcie w Gdyni możemy się, niestety, spodziewać utrzymania takiego poziomu przeładunków w kolejnych kwartałach.”
BCT
Fot. BCT