Dodano: 01 cze 2015, 17:53
1 czerwca 2015 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbyło się położenie stępki drugiego z serii trzech, nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora – największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.
Położenie stępki, mimo, że obecnie ma charakter symboliczny, stanowi ważny element procesu produkcyjnego statku. Jest to kamień milowy realizacji każdego projektu stoczniowego wieńczący zakończenie obróbki prefabrykacji wstępnej kadłuba i rozpoczynający etap montażu poszczególnych elementów statku w całość.
W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz BC Ferries. Symboliczną srebrną monetę w sekcji dennej kadłuba przyspawał Wiceprezes Zarządu – pan Mark Wilson.
Podpisany pod koniec ubiegłego roku kontrakt obejmuje budowę trzech najnowocześniejszych w swojej klasie promów oraz ich dostawę do portu macierzystego. Promy napędzane będą pędnikami azymutalnymi z napędem elektrycznym. Źródłem energii będą dwupaliwowe zespoły prądotwórcze zasilane konwencjonalnym olejem napędowym lub gazem LNG. Taki napęd zapewni ekonomiczną eksploatację statków oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.
Główne parametry statku:
1. Długość całkowita – 107,20 m
2. Szerokość maks. – 24,00 m
3. Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m